Norefjell Golfklubb

Logg inn på golfbox

Søk på siden

Infoskriv januar 2018

2017 er unnagjort og for å sikre et godt 2018 ber vi om frivillige bidrag.

Styret har nå mottatt foreløpig resultat for 2017, og vi ender dessverre et stykke bak budsjett, selv vi redder et marginalt cashmessig overskudd. Vi har en liten økonomi, og det er en rekke mindre avvik som forklarer missen mot budsjett, men summert opp blir det litt.

Hvis vi tar et lite skritt tilbake, husker dere sikkert styret vedtok før 2016-sesongen å lease en ny greenklipper, da vi ønsket å gi banen et løft der det betyr mest. Uheldigvis var vinteren slem med banen det året, og vi måtte totalrenovere 15 av 18 greener. Fairwayene hadde også skader, men vi måtte skyve det til 2017, så de fikk en runde med såmaskinen våren 2017.

Banen er blitt veldig bra, det tror jeg alle som spilte i fjor høst kan bekrefte, men resultatet av disse to utfordrende sesongene er at vi er ca 50.000,- ”under vann”. Vi har hatt to år med avdragsfrihet for lånet i DNB, vi begynte å betale avdrag igjen i slutten av 2017. Styret har derfor bestemt seg for å be medlemmene om et ekstraordinært frivillig bidrag for å få skuta på rett kjøl igjen og sikre muligheten for å sette i gang tiltak på banen hvis vi igjen får skader på banen etter vinteren. Vi er rundt regnet 400 medlemmer i klubben, så det vi snakker om er 125,- pr medlem, hvis alle betaler. Nedenfor finner dere styrets grunner til at du som medlem vil bidra til å løfte klubben på rett kjøl igjen (velg beløp selv):

1) Gratis kaffe og pollett til bidrag over 300,-
Noen husker kanskje kaffeavtalen vi introduserte for sesongen 2016 for å bidra til den nye greenklipperen. Medlemmer som bidrar med 300,- eller mer får en kopp kaffe og en pollett til driving-rangen hver dag man er på banen i 2018-sesongen.

2) Gjestegreenfee til bidrag over 1000,-
Hvis vi har noen gavmilde ”rike onkler/tanter” som vil bidra litt ekstra, vil man motta en gjestegreenfee pr tusenlapp i bidrag til klubben. Gjestegreenfee kan benyttes når man tar med gjester fra andre klubber.

3) Betaling er enkelt med VIPPS
Bare VIPPS penger til Norefjell gk (velg «Betal» (handlevognen) og søk opp med navn eller 10391 i søkefeltet). Skriv navnet ditt i meldingsfeltet.

4) Eller betal til konto 2372.56.08365
Det er selvsagt mulig å betale til klubbens konto, merk med navn i kommentarfeltet.

Vi vil bare si at styret setter STOR pris på ALLE bidrag, uansett størrelse. Klubben drives i dag etter frivillighetsmodell, og ingen i styret mottar noe for jobben som legges ned i administrasjonen av klubb og bane. Alt som kommer inn går til drift og forbedring av banen. Årskontingenten på Norefjell gk er lav ift veldig mange klubber i Sør-Norge, og det er mange år siden vi sist økte kontingenten.

Vurdere A-medlemskap?

Er du C-medlem i dag, men spiller så mange runder at det vil lønne seg med A-medlemskap – men ønsker ikke de praktiske ulempene med å eie en aksje? Da har vi en praktisk løsning på det. Klubben har en beholdning aksjer og kan tilby utlån av aksje (spillerett) til C-medlemmer eller nye medlemmer som vil tegne A-medlemskap. Du blir fullverdig A-medlem, men eier ikke aksjen. Utmeldelse eller endring av medlemskap må skje innen 31/12 pr e-post til info@norefjell-golf.no for å gjelde påfølgende år (som i dag).

Banen

I følge baneformann Tor Fretland er det nå 50 cm løs snø på banen, og Rolf regner innvintringen 2017 som bedre enn i 2016. Vi krysser fingrene for en god oppstart av sesongen 2018, uten større skader på banen!

Årsmøte

Til slutt minner vi om årsmøte i Norefjell gk og generalforsamling i Norefjell Golfbane as lørdag 24.mars (Palmelørdag). Vi kommer tilbake med sted og klokkeslett.

Våre sponsorer

Ringnes Gård